Veelgestelde Vragen

Hoe kan ik ...

Je kan Therp het beste bereiken door ons contactformulier in te vullen of een mail te sturen naar info@therp.nl

Gaat het om een noodgeval? Kijk wat je het beste kan doen bij de FAQ "Wat kan ik doen as ik een noodgeval met mijn Odoo systeem heb?

Je kan inloggen op je portaal via helpdesk.therp.nl. Vervolgens klik je rechts bovenin op "Aanmelden".


Hierna vul je de gebruikersnaam die je van ons gekregen hebt en het wachtwoord dat je zelf hebt ingevoerd na de eerste keer te zijn ingelogd. Vervolgens druk je op 'Login' en voilà, je bent ingelogd.

Hoe kan ik een taak aanmaken?

Je kan een task aanmaken nadat je ingelogd bent op je portaal.
Wanneer je ingelogd bent zie je je account overzicht. Rechts zie je jouw informatie details. Links, onder "Documenten", zie je jouw Projecten, Tasks, en Customer Hours. Om een task aan te maken moet je als eerste het 'Tasks' menu in door erop te klikken.


Wanneer je op de pagina geland bent zie je rechts de knop 'Create Task'. Hiermee maak je een nieuwe task aan.
 

Zodra je er op gedrukt hebt verschijnt er een pop-up waar je een naam geeft aan je task en eronder een beschrijving ervan. 


Ook kan je het cijfer 0 tot 3 aangeven wat vertaald naar de urgentie. 0 is niet urgent, 3 is erg urgent. 


Verder zie je ook het project. Hoogstwaarschijnlijk is dit gewoon de naam van je bedrijf. Als je meerdere projecten hebt kun je hier kiezen waar de task in terecht komt.


Wanneer je klaar bent, druk je op 'Save and create new task' en je task is aangemaakt.


Wil je weten wat de beste opmaak voor je task is? Kijk hieronder bij de FAQ "Hoe kan ik zorgen dat ik een overzichtelijke task instuur?"

Op de volgende manier kun je ervoor zorgen dat je een overzichtelijke task instuurt:
Om ervoor te zorgen dat wij je task snel kunnen oppikken is een goede opmaak essentieel. Naast ons, help je zo ook jezelf. Een duidelijk en overzichtelijke task zorgt voor minder analyse, minder heen en weer gemail en een snellere uitwerking. Dat scheelt tijd, en, zoals we weten, minder tijd scheelt geld.

Een goede task bestaat bij ons uit drie onderdelen:

  1. De reden van de taak
    --> Waarom stuur je de taak in, oftewel, wat is het probleem?

  2. Een duidelijke omschrijving
    --> Omschrijf zo goed mogelijk waar je tegenaan loopt. Denk hierbij aan de tijd dat je het ontdekt hebt, wat er gebeurt, hoe het gebeurt. Screenshots helpen hier goed bij, of een korte schermopname waar je de foutmelding/bug tegenkomt. Mocht je een pop-up van Odoo krijgen waar je de foutmeldings-code kan copieren, doe dat en copy/paste hem in de task.

  3. De acceptatiecriteria voor de taak
    --> Hier omschrijf je wat je hoopt te zien na de fix, oftewel, wanneer beschouw je de task als gerepareerd.

Wil je meer weten over wat ons proces is voor elke task die binnenkomt? Kijk eens bij de FAQ "Waar kan ik informatie vinden over jullie werkproces?"

Wanneer je ingelogd bent, klik je op 'Tasks'.
 

Eenmaal daar, zie je overzichtelijk al jouw tasks die aangemaakt zijn.


Hier zie je o.a. het tasknummer, aan wie elke task toegewezen is, de naam van de task, de urgentie, de geplande en gebruikte tijd. Ook kan je verschillende filters toepassen. Speel er gerust 's mee.


Wie kan ik ...

Wanneer je je eerste taak hebt aangemaakt binnen je project word je automatisch aan één van onze consultants gelinkt.

Deze kun je vanaf dat moment aanschieten voor alle vragen die je over je project en/of tasks hebt.

Onze cunsultants zijn Gijs-Jan, Lara, en Niels. Kijk op onze website bij Ons Team om alvast een gezicht bij elke naam te voegen.

De beste manier om een vraag te stellen over een factuur is om op de mail te replyen waar de desbetreffende factuur in zit.

Zo weten we gelijk over welke factuur je het hebt en kunnen we sneller en efficienter reageren op je vraag.  

Je kan ons het beste een vraag stellen over hosting door een mail te sturen naar info@therp.nl.

Om je alvast wat informatie te geven:  

  • Privacy en veiligheid van je data staat bij ons voorop

  • De servers bevinden zich uitsluitend in Europa, namelijk Nederland, Duitsland en Finland

  • We maken gebruik van Tilaa, Hetzner en TransIP

Wat kan ik ...

Je kan bij ons alles laten doen wat met Odoo te maken heeft. Zo zijn wij b.v. experts in:

  • Custom modules maken

  • Bestaande modules aanpassen

  • Problemen binnen Odoo tackelen

  • Migraties (zowel data als Odoo versies)

Maar dit is niet alles. We kunnen jou of je team bv. ook begeleiden met nieuwe functies die we geimplementeerd hebben, of je systeem veiliger maken voor cyber-aanvallen. Kijk eens op onze site voor een overzicht van al onze diensten.

Om je een zo goed mogelijk inzicht te geven in de kosten van wat je wilt laten doen zit er aan elk project/task een stap om dit te definiëren: De analyse fase.

In deze fase vragen we 1 tot 4 uur, afhankelijk van de grote van je project/task, om op een correct kostenplaatje te komen. Zo doorlopen we o.a. de volgende stappen: 

  • Analyseren van de code

  • Wat moet er gedaan worden

  • Hoe kan dit het beste gedaan worden 

  • Zijn er bestaande modules die het probleem (deels) al oplossen

Aan het einde hiervan komen we terug bij jou en geven we onze resultaten met een voorstel. Wanneer het okay gegeven is gaan we voor je aan de slag.

Wij hebben ondervonden dat je door deze fase goed te doorlopen kosten bespaart. Het geeft ons de mogelijkheid alles tot in de puntjes uit te zoeken. Zo kom je halverwege niet voor onverwachtte problemen te staan. Alles is zo gelijk duidelijk en helder zodat je weet wat je kan verwachten.

Wanneer er écht nood aan man is adviseren we je te bellen met +31203093093 en we helpen je uit de brand. Je kan ons bereiken binnen kantooruren van ma - vr 9:00 tot 17:00. 

Je kan onder andere het volgende verwachten van ons m.b.t. support van Odoo:

  • Regelmatige installatie van beschikbare security updates

  • Dagelijkse backup van de database en filestore

  • Assistentie met noodrestauratie van gedeeltelijke of gehele backup

  • Onderzoek-op-aanvraag van de Odoo logfile of monitoring data

  • Oplossen van Odoo incidenten die door jou zijn aangevraagd

  • Uitgebreid testen van oplossingen op een test instantie

  • De mogelijkheid tot aanschaf van cluster uren voor grote projecten

Voor een compleet overzicht wat wij aanbieden m.b.t. Odoo suppport kun je vinden in ons Support Contract. Deze word je toegestuurd zodra je een project hebt wat je door ons wilt laten doen. Neem gerust contact met ons op, geef aan wat je wilt, en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Antwoord 5

Waar kan ik ...

Meer informatie over ons werkproces kun je hieronder vinden:

Wanneer je een opdracht bij ons laat doen, doorlopen we acht fases. Omdat je live mee kan lezen wat er met je issue gebeurt wanneer er een ontwikkeling is word je op natuurlijke wijze de hoogte gehouden van de status van je project. Natuurlijk komen wij ook geregeld bij je terug om feedback of eventuele te stellen. 

De fases:

  1. Je maakt een project en/of task aan op je portaal.

  2. We stappen de analyse fase in waar we wat je wilt laten doen onder de loep zetten.

  3. Je krijgt een voorstel van ons waar we aangeven hoe we dit het beste op kunnen lossen samen met een schatting van de tijd die het gaat kosten.

  4. Wanneer je akkoord bent met het voorstel gaan we voor je aan de slag.

  5. Mochten we tijdens het proces tegen een probleem en/of stuk aanlopen waar we je input voor nodig hebben sturen we je een bericht op die task.

  6. De oplossing is gevonden en geïmplementeerd op de test-server die we aan hebben gemaakt. We vragen je ernaar te kijken en feedback te geven.

  7. Ben je tevreden? Dan word de oplossing in productie genomen.

  8. Heb je nog wat op- en aanmerkingen? We nemen ze door en implementeren die. Hierna krijg je weer bericht voor een review waarna we stap 7 weer doorlopen.

Als je meer wilt weten over onze filosofie kijk dan eens bij onze Missie en Visie.

Je krijgt een helpdesk account zodra je bij ons een project, task aangeeft dat je opgelost wilt hebben. 

Wij maken een account voor je aan waarna je een mail krijgt met je gebruikersnaam en een link om in te loggen. Zodra je dit voor het eerst gedaan hebt kun je je wachtwoord naar eigen wens aanpassen.

Wil je een project door ons laten doen? Gaaf! Mail je voorstel naar ons en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Je kan het beste met ons cummuniceren via de task waar het om gaat:

Wanneer je een task heb aangemaakt kun je erop klikken in je tasks lijst. Zodra je dat doet krijg je een overzicht van je issue en zie je eronder een veld waar je comments kan achterlaten. Dit is waar je het beste kan communiceren over je issue. 

Op die manier zien wij het 't snelst en weten we ook gelijk over welk issue je een vraag hebt. Het antwoord zetten wij ook eronder en daar krijg jij gelijk een notificatie van in je mailbox. 

Zo blijft communicatie altijd gelinkt aan hetgeen het over gaat en kan je ook snel teruggrijpen naar wat er eerder gezegd is of wat er in het issue in de beschrijving staat aangegeven. Simpel en duidelijk. 

Je kan het beste op de volgende manieren een bug/fout aangeven in je Odoo systeem:

  1. Heb je nog niet eerder werk bij ons laten doen? Dan kun je het beste een mail met hetgeen je tegenaan loopt sturen naar info@therp.nl. We nemen dan spoedig contact met je op om je te helpen.

  2. Ben je vaker bij ons geweest om een bug en/of fout te laten maken dan heb je hoogstwaarschijnlijk een Helpdesk Account van ons gekregen. Je kan je task/issue dan zelf insturen door een nieuwe task aan te maken. 

Wil je weten hoe wij graag tasks ontvangen? Kijk bij de FAQ "Hoe kan ik zorgen dat ik een overzichtelijke task instuur?"

Hier kun je Therp nog meer online en op social media vinden:  

Je kan meer informatie vinden over de OCA op hun website. Daar kun je contact met hen opnemen wanneer je een vraag hebt voor ze. Ook vind je er allerlei handige informatie over alles wat de OCA doet en organiseert.